Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
REJESTRACJA POJAZDU W PRZYPADKU UTRATY DOWODU REJESTRACYJNEGO POJAZDU PRZED PONOWNYM ZAREJESTROWANIEM
Znak
KD.5410. Rejestracja pojazdu
Data utworzenia
2014-02-14
Opis

 REJESTRACJA POJAZDU W PRZYPADKU UTRATY DOWODU REJESTRACYJNEGO POJAZDU PRZED PONOWNYM ZAREJESTROWANIEM

 

 

  

Podstawa prawna

 

 

 

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r - Prawo o ruchu drogowym
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych

  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  •   rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz.U.2016.689),
  • rozporządzenie Ministra Cyfryzacji z dnia 30 sierpnia 2016 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U.2016.1377),
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 26 czerwca 2012 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz.U.2015.776),
  • rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 kwietnia 2012 r. w sprawie trybu legalizacji tablic rejestracyjnych oraz warunków technicznych i wzorów znaku legalizacyjnego (Dz.U.2016.1084),
  • ustawa z dnia 22 maja 2003r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych

 

 

 

 

WYMAGANE DOKUMENTY:

 

        1. Wniosek właściciela o rejestrację pojazdu.

 

Wniosek złożony (drogą elektroniczną za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej; wymagane posiadanie ważnego certyfikatu kwalifikowanego w rozumieniu ustawy z dnia 18 września 2001r. o podpisie elektronicznym (Dz.U. Nr 130, poz. 1450 ze zm.); dostępny po zalogowaniu się do systemu Elektronicznej Skrzynki Podawczej Systemu Pojazd i Kierowca)

 

  

•W przypadku złożenia przez właściciela pojazdu wniosku o rejestrację pojazdu drogą elektroniczną, zgodnie z warunkami i wzorami określonymi w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów, organ rejestrujący po pozytywnym zweryfikowaniu tego wniosku wykonuje czynności zgodnie z procedurami określonymi poniżej.

•Do wniosków składanych drogą elektroniczną i dokumentów załączanych do tych wniosków przepisy rozporządzenia stosuje się odpowiednio

•Dokumenty przesyłane drogą elektroniczną powinny być skanowane w rozdzielczości nie mniejszej niż 300dpi w kolorze i zapisane w formatach: JPG, BMP, TIFF lub GIF.

Pliki można załączać pojedynczo do wniosku lub zarchiwizować do jednego pliku typu ZIP

 

 

 

PRZEBIEG PROCEDURY PO OTRZYMANIU WNIOSKU ZWERYFIKOWANEGO POZYTYWNIE, ZŁOŻONEGO DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

 

 

Rejestracja pojazdu

 

1) Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną, wysyłając wezwanie na adres internetowy, z którego otrzymał wniosek, do przekazania do tego organu oryginałów wymaganych dokumentów* oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli jest to wymagane - informując i wyznaczając właścicielowi pojazdu termin przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru w tym organie pozwolenia czasowego, zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej.

 

2) Przekazanie przez właściciela pojazdu do organu oryginałów wymaganych dokumentów* oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną i decyzję o czasowej rejestracji pojazdu - pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

3) Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną do odbioru w tym organie dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu i decyzji o rejestracji pojazdu albo po uzgodnieniu z właścicielem pojazdu drogą elektroniczną przesyła te dokumenty pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu. Organ rejestrujący wydaje te dokumenty po dokonaniu przez właściciela pojazdu zwrotu do organu pozwolenia czasowego lub po otrzymaniu pozwolenia czasowego pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

 

Rejestracja czasowa pojazdu (o której mowa w art. 74 ust. 2 pkt 2 ustawy)

 

 

1) Organ rejestrujący wzywa właściciela pojazdu drogą elektroniczną, wysyłając wezwanie na adres internetowy, z którego otrzymał wniosek, do przekazania do tego organu oryginałów wymaganych dokumentów* oraz tablic (tablicy) rejestracyjnych, jeżeli jest to wymagane - informując i wyznaczając właścicielowi pojazdu termin przekazania tych dokumentów i tablic (tablicy) rejestracyjnych, oraz odbioru w tym organie pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tymczasowych tablic (tablicy) rejestracyjnych.

 

2) Przekazanie przez właściciela pojazdu do organu oryginałów wymaganych dokumentów* i tablic (tablicy) rejestracyjnych może być dokonane pocztą za potwierdzeniem odbioru lub przesyłką kurierską za zwrotnym pokwitowaniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

Po ich otrzymaniu i zweryfikowaniu organ rejestrujący może, po uzgodnieniu drogą elektroniczną z właścicielem pojazdu, przesłać pozwolenie czasowe, zalegalizowane tymczasowe tablice (tablicę) rejestracyjne, nalepkę kontrolną oraz decyzję o czasowej rejestracji pojazdu - pocztą za potwierdzeniem odbioru, na koszt właściciela pojazdu.

 

* Przez wymagane dokumenty rozumie się dokumenty, o których mowa w ustawie, a także w rozporządzeniu o rejestracji pojazdów.

 

 

 

  1. Dokument tożsamości: dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość z poświadczeniem zameldowania (do wglądu) – osoba fizyczna.
  2. Aktualny odpis z KRS, zaświadczenie o nadaniu nr REGON – pozostałe podmioty. Sprawy rejestracji mogą załatwiać wyłącznie osoby upoważnione do reprezentowania firmy.

  3. Dowód rejestracyjny, jeżeli nie został utracony.

  4. Karta pojazdu, jeżeli była wydana i nie utracona.

  5. Tablice rejestracyjne.

  6. Zaświadczenie wystawione przez organ rejestrujący właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji, potwierdzające dane zawarte w utraconym dokumencie, niezbędne do rejestracji.

  7. Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu - jeżeli utracony został dowód rejestracyjny.

  8. Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jedne z następujących dokumentów: umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności).

  9. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie,

  10. W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec, zamiast dokumentów wymienionych w pkt 2 wymagane są:                                                                                                                                                                                                                                dokument tożsamości cudzoziemca, paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu) – osoba fizyczna.

     


Wymagane dokumenty do wniosku o rejestrację winny być złożone w formie oryginału.



Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego.

 

OPŁATY:

 

 13,50 zł – pozwolenie czasowe

 30 zł     – tablice rejestracyjne motorowerowe.

 40 zł     – tablice rejestracyjne motocyklowe.

 80 zł     – tablice rejestracyjne samochodowe.

 1000 zł – tablice rejestracyjne indywidualne samochodowe.

 500 zł  – tablice rejestracyjne indywidualne motocyklowe.

 12,50 zł – komplet nalepek legalizacyjnych.

 54 zł     – dowód rejestracyjny.

 

 


Opłata ewidencyjna za wydanie:


- dowodu rejestracyjnego – 0,50 zł,

- pozwolenia czasowego – 0,50 zł,

- zalegalizowanych tablic rejestracyjnych – 0,50 zł,

 

 

 

Opłat można dokonać w kasie lub na konto Urzędu  NUMER 26 1020 3206 0000 8202 0006 4311,  kartą płatniczą podczas rejestracji pojazdu w siedzibie Wydziału Komunikacji i Dróg Publicznych ul. Gwardii 4 Radzyń Podlaski,   przez internet https://info-car.pl/infocar/dowod-rejestracyjny/platnosc-w-urzedzie.html




 

Opłata skarbowa:

 

17 zł - pełnomocnictwo.

 

 

W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa (zwolnione z opłaty jest pełnomocnictwo udzielone małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej)

 

 

OPŁATĘ SKARBOWĄ NALEŻY UIŚCIĆ W KASIE URZĘDU MIASTA W RADZYNIU PODLASKIM UL. WARSZAWSKA 32 LUB NA KONTO TEGO URZĘDU NUMER 65 8046 0002 2001 0100 0013 0001,   kartą płatniczą podczas rejestracji pojazdu w siedzibie Wydziału Komunikacji i Dróg Publicznych ul. Gwardii 4 Radzyń Podlaski.

 

 

UWAGI:

 

Jeżeli zbywcą pojazdu jest przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w zakresie obrotu pojazdami, jako dowód własności potwierdzający nabycie prawa własności przez tego zbywcę dopuszcza się uwierzytelnioną notarialnie kopię tego dokumentu.

 

 

 

W dniu 08.10.2012 r. uległy zmianie przepisy dotyczące wykonywania badań technicznych pojazdów. Jednym z warunków pozytywnego badania technicznego jest wyposażenie pojazdu w tablice (tablicę) rejestracyjne i nalepkę kontrolną na szybę (samochód). W przypadku braku któregokolwiek z tych oznaczeń przed realizacją badania konieczna jest wizyta w Wydziale Komunikacji w celu uzyskania wtórnika nalepki kontrolnej czy też pobrania tablic (tablicy) czasowych.

 

Organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu, wydaje zaświadczenie potwierdzające dane zawarte w zagubionym dowodzie rejestracyjnym lub karcie pojazdu, po złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań.

 

Termin załatwienia sprawy:

 

 

 

1. Niezwłocznie – sprawy nie wymagające zbierania dowodów, informacji lub wyjaśnień.

 

2. Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.

 

3. Do 2 miesięcy – sprawy szczególnie skomplikowane.

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Bilski Dariusz
Dodano do BIP dnia: 2014-02-18 13:33:26