Szczegóły dokumentu
Powrót do listy dokumentówWystąpienia do przedsiębiorców
Sprawy wymagające interwencji rzecznika, załatwiane są pisemnie (wniosek do pobrania). Stwierdzenie potrzeby takiej interwencji, jak również sama jej skuteczność, wymaga dokładnego przeanalizowania sprawy. W tym celu należy dostarczyć rzecznikowi dokumentację sprawy (osobiście lub pocztą) lub osobiście udzielić wyczerpujących wyjaśnień (w przypadku braku dokumentacji). Termin ostatecznego załatwienia takiej sprawy zależy od jej okoliczności i stanowiska przedsiebiorcy. Zwykle kilka do kilkunastu tygodni. Sprawy nie dające się załatwić w tym trybie rzecznik kieruje na drogę sądową.
UWAGA: Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie wydaje decyzji administracyjnych w sprawach między konsumentami a przedsiębiorcami. Jedynym organem uprawnionym do władczego rozstrzygnięcia sporu cywilnego jest sąd powszechny.
Skargi konsumenckie należy wnosić na piśmie lub w formie równorzędnej (podpis elektroniczny, EPUAP).
Za pośrednictwem e-maila nie można złożyć skargi konsumenckiej.
Dodano do BIP dnia: 2009-10-12 09:55:58