Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim

Szczegóły dokumentu

Powrót do listy dokumentów
Tytuł
Wystąpienia do przedsiębiorców
Data utworzenia
2020-05-20
Opis

Wystąpienia do przedsiębiorców

Sprawy wymagające interwencji rzecznika, załatwiane są pisemnie (wniosek do pobrania). Stwierdzenie potrzeby takiej interwencji, jak również sama jej skuteczność, wymaga dokładnego przeanalizowania sprawy. W tym celu należy dostarczyć rzecznikowi dokumentację sprawy (osobiście lub pocztą) lub osobiście udzielić wyczerpujących wyjaśnień (w przypadku braku dokumentacji). Termin ostatecznego załatwienia takiej sprawy zależy od jej okoliczności i stanowiska przedsiebiorcy. Zwykle kilka do kilkunastu tygodni. Sprawy nie dające się załatwić w tym trybie rzecznik kieruje na drogę sądową.

UWAGA: Powiatowy Rzecznik Konsumentów nie wydaje decyzji administracyjnych w sprawach między konsumentami a przedsiębiorcami. Jedynym organem uprawnionym do władczego rozstrzygnięcia sporu cywilnego jest sąd powszechny. 

Skargi konsumenckie należy wnosić na piśmie lub w formie równorzędnej (podpis elektroniczny, EPUAP).

Za pośrednictwem e-maila nie można złożyć skargi konsumenckiej.

(Jak wypełnić skargę)

 

 

Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Czekaj Jacek
Dodano do BIP dnia: 2009-10-12 09:55:58