Szczegółowe dane komórki
iatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów Kompetencje:
Zadania samorządu powiatowego w zakresie ochrony praw konsumentów, w szczególności:
1) zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów; (zob. porady)
2) składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów;
3) występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów; (zob. skargi)
4) współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub w przepisach odrębnych w szczególności wytaczanie powództw na rzecz konsumentów, występowanie, za ich zgodą, do toczących się postępowań w sprawach o ochronę interesów konsumentów; oskarżanie w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów.
Podstawa prawna: art 39 ust 1 w związku z art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.)
Pracownicy
pok. nr 9A
poniedziałek - 7:30 - 15:30
wtorek 7:30 - 15:30
środa 7:30 - 11:30
(Pokaż pracowników archiwalnych)