Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim

Logo - Starostwo Powiatowe w Radzyniu Podlaskim
JSON XML

Szczegółowe dane komórki

Nazwa komórki
Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
Adres komórki

Pl. Potockiego 1, 21-300 Radzyń Podlaski

Telefon
(83) 352 74 00
Fax
(83) 352 74 00
Email

Informacje dodatkowe

Wydział Geodezji Kartografii Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

 

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

 

Z zakresu geodezji, kartografii i gospodarki gruntami rolnymi i leśnymi:

 

  1. Prowadzenie ewidencji gruntów i budynków (kataster nieruchomościami).
  2. Wprowadzanie zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków na podstawie prawomocnych decyzji administracyjnych, orzeczeń sądowych i aktów notarialnych.
  3. Występowanie z żądaniem dostarczenia dokumentów geodezyjnych i kartograficznych celem wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów.
  4. Przyjmowanie prawomocnych orzeczeń sądowych lub ostatecznych decyzji ustalających przebieg granic nieruchomości w celu ujawnienia ich w ewidencji gruntów.
  5. Wydawanie odpłatnie na żądanie właściciela wyrysów i wypisów z operatu ewidencyjnego.
  6. Zapewnienie nieodpłatnego dostępu do bazy danych ewidencji gruntów i budynków dla gmin.
  7. Prowadzenie gleboznawczej klasyfikacji gruntów.
  8. Sporządzanie gminnych, powiatowych i wojewódzkich zamówień zbiorczych objętych ewidencją gruntów i budynków.
  9. Rozpatrywanie spraw z zakresu uwłaszczeń oraz uregulowania własności gospodarstw rolnych.
  10. Prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przyznawaniem na własność działki gruntu i działek pod budynkami osobie, która przekazała gospodarstwo rolne Państwu z zamian za rentę.
  11. Ustalanie, które nieruchomości stanowią wspólnotę gruntową bądź mienie gromadzkie.
  12. Podejmowanie decyzji w sprawach wspólnot gruntowych i przekazywania im mienia.
  13. Podejmowanie decyzji w sprawach mienia gromadzkiego.
  14. Prowadzenie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości.
  15. Prowadzenie spraw związanych z wyłączaniem gruntów rolnych z produkcji.
  16. Prowadzenie kontroli wykonywania przepisów o ochronie gruntów rolnych i leśnych.
  17. Prowadzenie sprawozdań z zakresu ochrony gruntów rolnych i leśnych.
  18. Gospodarowanie gruntami rolnymi Skarbu Państwa (przekazywanie i przyjmowanie na rzecz Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa).
  19. Prowadzenie spraw dotyczących przekazywania Lasom Państwowym gruntów leśnych a także gruntów wchodzących w skład zasobu przeznaczonych na zalesienie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego albo decyzji o warunkach zabudowy o zagospodarowania terenu.
  20. Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Zlecanie wykonania i udostępnianie map.
  21. Zakładanie i aktualizacja mapy zasadniczej.
  22. Zlecanie wykonania i udostępniania map.
  23. Przyjmowanie od wykonawców prac geodezyjnych i kartograficznych zgłoszenia o przystąpieniu do ich wykonania oraz odbieranie do państwowego zasobu powstałych materiałów lub informacji o nich.
  24. Prowadzenie baz danych wchodzących w skład krajowego systemu informacji o terenie.
  25. Zakładanie osnów szczegółowych.
  26. Przyjmowanie zawiadomień o zniszczeniu znaków geodezyjnych, budowli triangulacyjnych a także znaków grawimetrycznych i magnetycznych.
  27. Zarządzanie nieruchomościami pod znakami geodezyjnymi.
  28. Tworzenie Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym i dysponować środkami tego funduszu.
  29. Uzgadnianie usytuowania projektowanych sieci terenów.
  30. Prowadzenie scalania i wymiany gruntów.
  31. Prowadzeni zmian związanych z przekazywaniem w zarząd nadleśnictwu gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych do zalesiania w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego lub decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
  32. Wnioskowanie o przekazanie na rzecz jednostek organizacyjnych budynków i budowli będących w zarządzie Lasów Państwowych a nieprzydatnych dla gospodarki leśnej.

 

W zakresie gospodarki nieruchomościami Powiatu i Skarbu Państwa:

 

  1. Tworzenie powiatowego zasobu nieruchomości oraz zasobu nieruchomości Skarbu Państwa.
  2. Włączanie do powiatowego zasobu nieruchomości Skarbu Państwa – nieruchomości zbędnych dla jednostek organizacyjnych oraz nieruchomości po likwidacji bądź prywatyzowanych jednostkach.
  3. Prowadzenie spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości Powiatu i Skarbu Państwa.
  4. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem sposobu i terminu zagospodarowania nieruchomości.
  5. Ogłaszanie, organizowanie i przeprowadzanie przetargów na nieruchomości stanowiące mienie Powiatu i Skarbu Państwa.
  6. Oddawanie w trwały zarząd nieruchomości Skarbu Państwa i mienia powiatu, wygaszanie zarządu bądź przekazywanie zarządu między jednostkami na ich wniosek.
  7. Ustalanie terminu innego niż do dnia 31 marca terminu zapłaty opłaty rocznej za nieruchomości oddane w trwały zarząd lub użytkowanie wieczyste.
  8. Naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu.
  9. Prowadzenie spraw w zakresie wydawania decyzji o zmianie stawki procentowej opłaty rocznej oraz o pobawienie bonifikaty.
  10. Podejmowanie czynności związanych z regulacją prawną nieruchomości Skarbu Państwa będących w posiadaniu osób fizycznych i prawnych oraz jednostek organizacyjnych.
  11. Prowadzenie spraw związanych z przekształcania prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
  12. Prowadzenie spraw związanych ze zbywaniem nieruchomości na rzecz użytkowników wieczystych.
  13. Prowadzenie spraw związanych z oddawaniem w trwały zarząd GDDK i A nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa, zajętych pod drogi krajowe.
  14. Składanie wniosków o wpis do ksiąg wieczystych prawa własności nieruchomości stanowiących mienie powiatu i Skarbu Państwa.
  15. Prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przekazaniem Polskiemu Związkowi Działkowców gruntów Skarbu Państwa przeznaczonych w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego pod pracownicze ogrody działkowe.
  16. Przygotowywanie decyzji o przejęciu nieruchomości lub jej części pozostającej
    w zarządzie organów wojskowych, uznanej za zbędną na cele obronności i bezpieczeństwa Państwa.
  17. Prowadzenie spraw związanych z przekazywaniem na wniosek organu wojskowego zarządu gruntów stanowiących własność Skarbu Państwa bez pierwszej opłaty rocznej.
  18. Opiniowanie podziału nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa dokonywanych z urzędu.
  19. Prowadzenie postępowania wywłaszczeniowego.
  20. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na niezwłoczne zajęcie nieruchomości.
  21. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na zakładanie i przeprowadzanie na nieruchomości urządzeń naziemnych i podziemnych.
  22. Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na ograniczenie sposobu korzystania z nieruchomości w związku z prowadzeniem działalności polegającej na poszukiwaniu, rozpoznawaniu lub wydobywaniu kopalin stanowiących własność Skarbu Państwa.
  23. Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na czasowe zajęcie nieruchomości.
  24. Ustalanie odszkodowania w przypadku wywłaszczania nieruchomości bądź zwrotu lub zajęcia nieruchomości.
  25. Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości.
  26. Prowadzenie spraw związanych z wywłaszczeniem nieruchomości oraz ustalaniem odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości.
  27. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem odszkodowania za grunty zajęte pod drogi.
  28. Prowadzenie spraw związanych z nabywaniem nieruchomości na rzecz Powiatu oraz Skarbu Państwa.
  29. Prowadzenie spraw dotyczących postępowań przed Komisjami Regulacyjnymi do Spraw Gmin Wyznaniowych Żydowskich, Kościoła Prawosławnego i Kościoła Rzymsko - Katolickiego.

Komórka nadrzędna

Pracownicy

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor w Referacie Gospodarki Nieruchomościami
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 22, tel. 83 352 74 26

Obowiązki:

Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Powiatu Radzyńskiego i Skarbu Państwa.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor w Referacie PODGIK
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 3, tel. 83 352 73 07

Obowiązki:

Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej oraz udostępniania materiałów pzgik.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
młodszy referent w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój nr 21, tel. 83 352 73 03

Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia oraz aktualizacji EGIB dla gmin powiatu radzyńskiego.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 17, tel. 83 352 74 10

Obowiązki:

Prowadzi sprawy związane z gospodarką nieruchomościami Skarbu Państwa i Powiatu Radzyńskiego, ochroną gruntów rolnych i leśnych oraz wspólnotami gruntowymi.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 20, tel. 83 352 73 03

Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia oraz aktualizacji EGIB dla gmin powiatu radzyńskiego.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
podinspektor w Referacie PODGIK
Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia mapy numerycznej.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Kierownik Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 7, tel 83 352 73 05

Obowiązki:

Kierowanie pracą Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie PODGIK
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 19, tel. 83 352 74 20

Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia mapy numerycznej.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie PODGIK
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 19, tel. 83 352 74 20

Obowiązki:

Stanowisko ds. koordynowania usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 16, tel. 83 352 74 05

Obowiązki:

Stanowisko ds. udostępniania informacji zawartych w operacie ewidencyjnym.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 16, tel. 83 352 74 05

Obowiązki:

Stanowisko ds. udostępniania informacji zawartych w operacie ewidencyjnym.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Geodeta Powiatowy - Kierownik Wydziału
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 18


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie PODGIK
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. nr 3, tel. 83 352 77 81

Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia mapy numerycznej.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor w Referacie Gospodarki Nieruchomościami
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 21, tel. 83 352 74 26

Obowiązki:

Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami Powiatu Radzyńskiego i Skarbu Państwa.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor w Referacie Ewidencji Gruntów i Budynków
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 16 tel. 83 352 74 05

Obowiązki:

Stanowisko ds. udostępniania informacji zawartych w operacie ewidencyjnym.


(Pokaż pracowników archiwalnych)

Pracownicy archiwalni

Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 21

Obowiązki:

Prowadzi ewidencję Gminy Wohyń oraz Gminy Czemierniki.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie PODGIK
Obowiązki:

Stanowisko ds. prowadzenia mapy numerycznej.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 3

Obowiązki:

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - prowadzenie mapy numerycznej i kontrola operatów.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Geodeta Powiatowy - Kierownik Wydziału
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 19


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Zastępca Kierownika Wydziału
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 19


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Okres obejmowania stanowiska:
od 2013-04-02 do 2013-04-02
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 20, tel. 83 352 73 03

Obowiązki:

Prowadzi ewidencję Gminy Wohyń.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
Inspektor
Godziny przyjęć i nr pokoju:

pok. 3

Obowiązki:

Powiatowy Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej - prowadzenie mapy numerycznej.


Imię i nazwisko:
Stanowisko:
inspektor w Referacie Gospodarki Nieruchomościami
Okres obejmowania stanowiska:
od 2019-04-16
Godziny przyjęć i nr pokoju:

Pokój nr 17, tel. 83 352 74 10

Obowiązki:

Stanowisko ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych.


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji:
Matuszewski Jarosław
Data wytworzenia informacji:
2011-12-31
Osoba wprowadzająca informację:
Matuszewski Jarosław
Dodano do BIP dnia:
2011-12-31